Kaip gyvena Mazda?

Ačiū, neblogai 😉
Kaip žinia tai pirmasis mano automobilis, todėl viską kas man nauja sužinau tik tada kai kasnors nutinka. Pradėsim nuo to, kad visą žiemą važinėjau su tuščiu antifrizo bakeliu … taip, baisu. Bet turiu pasiteisinimą – aš to nežinojau !! 😀 Kitas išbandymas teko varikliui. “Truputuka” be tepalų važinėjau. Pažiūrėjus iš gerosios pusės, dar nebuvo neivieno fizinio kontakto su kitu kietu objektu (su mano žinia).

Pirmas nemalonus įvikis nutiko už kelių savaičių po pirkimo. Palikau automobilį kieme, ateinu išryto .. daužtas galinis keleivio sparnas.. pyktis liejosi per kraštus.. apie raštelį su atsiprašimu ir telefono numeriu galima tik pasvajoti. Juk mes tikri Lietuviai. Dabar vaizdas toks:

Į servisą dar nebuvo nuvažiavus. Viskas kas daryta, tai daryta mano rankomis. Po pirkimo labiausiai į akis/ausis krito išdužęs keleivio pusės priekinis posūkis ir kiaura gofra. Posūkis mirksėjo (dažniausiai) todėl, kas norėdavo visada matydavo, kad rodau posūkį. O va kiauros gofros dėka aiškiai girdėjosi plerpimas. Jei apsūkos pakildavo 2500rpm tai jau nelabai kas 🙂 Todėl atsiradus pirmai progai buvo pakeistas posūkis ir ta pačia progą pakeistos laidų sujungimo kaladėlės, kurios, kaip pasirodo buvo jau praktiškai supuve ir klausimas kaip ten išviso jos laikė. Dar radau ir nutrūkusių laidų.. todėl po šio mažo remonto pradėjo šviesti ir priekiniai gabaritai 😉

Iš paskutinės foto matosi, sode, iš senų pabėgių ir kelių plytų, padaryta pakyla, kurios pagalba buvo pakeista gofra. Visai užmiršau ir nenusipirkau tarpinės, todėl ją teko padaryti iš paronito. Servise keitimas turėjo kainuoti virš 100Lt:

Dar sugalvojau palangę pasikeisti, nes buvusi atrodė nelabai kaip. Galvojau darysiu visiškai naują, bet nuardžius visokius dankčius (kažkada ten buvo sudėtos kolonėlės kurios vėliau buvo išimtos, o skylės uždengtos) nusprendžiau atgaivinti senają. Darbų eiga. Trumpai: viską nuardžiau, dėjau rėmelį sustiprinimui, iš apačios dar lakštas fanieros. Dabar ji vizualiai nesiskiria nuo originalios, plius yra žymiai stipresnė (orginalioji labai trali ir pas daugeli ji yra sulūžus):

Susitvarkiau bagažidės dangtį, dabar jis visai nekrebžda, seniau važiuojant nuo betkokio auto sukrutėjimo girdėdavosi bagažinės dangčio gumų trynimosi garsas, kuris truputi iš proto varė.

Ateities planai tvarkyti tą nelemtą galinį sparna ir banperį. Priekinio bamperio keitimas. Dar manau reikėtu pakeisti variklio dangtelio tarpinę, nes truputi sunkiasi tepalas. Taippat tepalas sunkaisi dar per žone esančia tarpine.. nežinau tik kaip vadinas. Kolegos iš mx-3 klubo jau nupasakojo kaip tai padaryti, tai manau padirbėsiu ir susitvarkysiu.

Kiekvieną antradienį, 19:00 ant akropolio stogo (ketvirtas stovėjimo aikštelės aukštas) renkasi mx-3 klubo nariai, draugai, mx’ų savininkai ir jiems prijaučiantys. Susirinke pabendraujam sugalvojam nuvažiuoti kurnors šašlyką/dešrelę išsikepti ar kokią kitą pramogą. Keletas foto iš paskutinių susitikimų:

Klubo interneto svetainė: http://www.mx-3.lt/

ArchLinux navigacija

Senokai turiu nusipirkęs USB GPS imtuvėlį, bet taip rimtai dar jo ir neteko išbandyti. Čia bandysiu aprašyti kas man gavosi. O gavosi atrodo visai neblogai, taigi viskas nuo pradžių. Maniškis imtuvas:

Dauguma Holux imtuvų palaiko Linux operacinę sistemą, tvarkyklių išeities tekstus galima atsisiųsti iš gamintojo puslapio (http://www.holux.com/) tiesa jie tinka seniems 2.4.x (o gal ir dar senesniems), o branduoliams. 2.6.* (maniškis 2.6.23) nieko papildomo nereikia, veikia be jokių problemų ir be papildomų tvarkyklių.
Prijungus daviklį dmsg komanda rodo:

usb 2-2: new full speed USB device using uhci_hcd and address 3
usb 2-2: configuration #1 chosen from 1 choice
usbcore: registered new interface driver usbserial
drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial Driver core
drivers/usb/serial/usb-serial.c: USB Serial support registered for pl2303
pl2303 2-2:1.0: pl2303 converter detected
usb 2-2: pl2303 converter now attached to <strong>ttyUSB0
</strong>usbcore: registered new interface driver pl2303
drivers/usb/serial/pl2303.c: Prolific PL2303 USB to serial adaptor driver

Atkreipiam dėmesį į ttyUSB0.
Duomenis iš imtuvėlio nuskaito ir kitoms programoms dalina (jei taip galima pasakyti) gpsd (http://gpsd.berlios.de/). Programa lyg mažiukas serveris, prisijungia prie /dev/ttyUSB0 (mano atvėju) ir laukia kliento, sulaukus užklausos ji atiduoda klausėjui duomenis. Vienu metu ji gali aptarnauti bent tris programas tikrai (išbandyta), realiai manau riboja tik kompiuterio sparta. Kitu etvėju jei programos tiesiogiai naudotu /dev/ttyUSB0 vienu metu tik viena programa turėtu priėjimą prie įrenginio.

Paleidžiam gpsd:

[dinux@nabagelis ~]$ gpsd -N -n -D 2 /dev/ttyUSB0
gpsd: launching (Version 2.37)
gpsd: listening on port 2947
gpsd: Unable to start ntpshm.  gpsd must run as root.
gpsd: running with effective group ID 100
gpsd: running with effective user ID 1002
gpsd: opening GPS data source at '/dev/ttyUSB0'
gpsd: speed 9600, 8N1
gpsd: garmin_gps not active.
gpsd: gpsd_activate(1): opened GPS (4)
gpsd: speed 4800, 8N1
gpsd: ntpd_link_activate: 0
gpsd: Satellite data no good (3 of 3).

Šiuo metu esu pusrusyje, todėl imtuvas nesugaudo palydovu.
Kartu su gpsd paketu ateina programa xgps, kurią paleidus matosi kaip dabar atrodo dangus 🙂 Kiek aplinkui yra gps palydovų, kurie yra naudojami, mūsų dabartinias koordinates ir kita informaciją (tuo metu buvau namuose, ketvirtame aukšte, šalia devynaukštis, imtuvas iškištas į lauką per “fortkę”):

Dabar beliko surasti tinkamą programą navigacijai. Išbandžiau keletas jų, tai Navit, TangoGPS, bet man labiausiai patiko Viking (http://viking.sourceforge.net/).Programa žemėlapius gali imti iš Google Maps, Open Street Maps ir dar kelių šaltinių. Aš naudoju Google Maps. Kol kompiuteris prijungtas prie interneto, naršant po žemėlapį jie išsaugomi kietajam diske, todėl žiūrint žemėlapį antrą kartą toje pat vietoje, tos dalies jau nesiunčia. Tai labai gerai, jei tuo metu kompiuteris atjungtas nuo interneto. Juk nevisi dar automobiliuose turi interneto ryšį 😉 Susidarius maršrutą, galima atsiūsti žemėlapius tam sudarytam maršrutui. Todėl kelionėje visada bus reikiamos žemėlapų dalys (jei nenuklysime labai į šoną, nes ten jau žemėlapio nebus :D). Numatomą kelionę galima nusbraižyti pačiam su esančiais įrankiais programoje arba importuoti iš gpx formato. Kelionės maršrutą galima persikelti iš Google Earth programos (kml formatas) prieš tai jį konvertavus į gpx su gpsbabel (http://www.gpsbabel.org/). Pastaroji programa palaiko labai daug visokių formatų, todėl, manau, maršrutus galima persikelti išįvairiausiu imtuvų ir konvertuoti į reikemą formatą. Taip pat ,jei kompiuteris prijungtas prie interneto, maršrutą per akimirką galima importuoti iš Google Maps Directions, suvedus pradinio ir galinio taško pavadinimus. Pvz: Iš Vilnius, Į Kaunas. Viskas atrodo gerai, bet Google mums suplanuos maršrutus nuo Kauno centrinio pašto, iki Vilniaus centrinio pašto (atstumus priimta tarp miestu manuoti nuo centrinio iki centrinio pašto), Google Maps kolkas negalima ieškoti pagal gatves, kas yra labai gaila, nebent jūs gyvenate JAV, Prancūzijoje, Italijoje ar dar keletoje valstybių kurių dabar nepamenu.

Vakar važiavau į darbą, rezultatas štai toks. Kairėje matosi visas Kaunas, dešinėje, truputi pritrauktas vaizdas:

Po kelionės galima peržiūrėti šiokią tokią statistiką. Kairėje greičio grafikas, dešinėje aukščio virš jūros lygio. Paspaudus ant grafiko, žemėlapis susicentruoja į ta tašką, kuriame buvo parodytas tas greitis/aukštis:

Per keleta sekundžiu galima turėti, kad ir Paryžiaus žemėlapį:

Sekmadieniai kelionei į Vilnių jau sudarytas maršrutas nuo namų iki tiklsio Vilniuje. Tam vėlgi panaudojau Google Earth, pažymėjau namus, pažymėjau atvykimo vietą, programai uždaviau, kad tarp šių dviejų taškų suplanuotu maršrutą, eksportavau į kml, konvertavau į gpx ir atsidariau su Vikinkg:

Aparatūra su kuria viskas veikia, tai yra IBM ThinkPad T30 su Pentium4M 1.8GHz 1Gb Ram, 60Gb HDD, operacinė ArchLinux. Šią programą manau tikrai pavežtu ir silpnesnis kompiuteris.

WordPress atnaujinimas

Niekada neatnaujindavau WP, bet vieną kartą pabandžiau, viskas pavyko sėkmingai, todėl ir šį kartą pabandžiau atnaujinti į 2.5.1 versiją. Viskas pavyko kuo puikiausiai. Aišku dėl viso pikto pasidariau atsarginę kopiją.

WP atnaujinimo progą, pašalinau matematinį įskiepį, kuris padėdavo atsikratyti spam’o. Reikėdavo išspresti paprasta matematinį uždavinuka, ale 5+2. Tik jaučiu nevisi suprasdavo ką ten reikia padaryti, nes mano akyse bendradarbis bandė komentarą prašyti, nekas jam gavosi 😀 Dabar įrašiau šį http://amazingwordpressthemes.com/wordpress-spam-blocker/ įskiepį kuris šiukšles atpažysta pagal tai kiek laiko (bent aš taip supratau) rašomas komentaras. Komentuotojui nereikės nieko pildyti. Manau taip bus geriau.

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close